Ledig helg

Så skönt med fredag, jag är så trött så jag vet knappt vad jag heter.. 😴


Jag är ledig tills på tisdag, passar bra det eftersom det är klämdag på måndag.. Då får barnen vara lediga tills på onsdag.. 👍🏻

Den här veckan var jag bara ledig i onsdags så då gällde det att passa på..! 
Oskar och Lukas lämnade vi i skolan och sen tog jag med mig övriga gänget och åkte tillbaka till gimo.. 
Där träffade vi Anki och Johanna som fick ha Emma medans jag, Filip och Tindra hälsade på i deras nya skola..
Det kändes jättebra, både för dem och mig! 
Är en jätteliten ( när man jämför med Olandsskolan F-9 ) skola med sex klasser sammanlagt.. Inte heller är det många barn i klasserna, varken i Filips eller Tindras klass kommer det vara fler barn än 20 ( !!!! ) stycken..
För dem var det klart redan vilka klasser de ska börja i så där fick vi hälsa på, träffa både rätt lärare och rätt elever.. 😃

Efter det åkte vi in till stan och handlade.. Toys'r'us eftersom barnen fick med sig sina sparade pengar..
Där blev vi kvar ett tag så lunch fick vi kasta i oss med storhandling fortfarande kvar..
Tro på fan att jag SÅKLART åkte på min första hela avstämning..!! 
Handlar man för 2200 blir det en del grejer att packa upp och sen tillbaka ner igen.. 🔫
Detta gjorde att vi blev sena till skolan för att hämta Oskar och Lukas.. Tur att fritids finns! ❤️


Så stora de blivit på bara ett år..! 😳

I dag hade Jimmy fixat så han kunde ta Oskar och Lukas till deras nya skola.. 


Det är alltså tre olika skolor i gimo..! F-2, 3-5 och 6-9.. 

För dem är det inte klart än vilka klasser de ska gå i så det blev ett lite halv-lyckat besök.. 
Lyckat för att de iaf fick se skolan och mindre för att de inte fick träffa varken lärare eller klasskompisar.. Oskar speciellt hade behövt fått veta det.. Men vad gör man!? 

I dag trillade det även in ett erbjudande om dagisplats för Emma!! 🎉 Äntligen!
Tyvärr är det inte inskolning förens när skolan börjar och både Jimmy och jag börjar jobba två veckor tidigare.. 😬 
Fritids är fixat iaf.. 
Vi får se hur vi löser det.. 


I morgon ska jag få göra något som kommer vara med otroligt blandade känslor.. Jag ska få träffa Flox igen! 😍 



❤️❤️❤️❤️💔💔💔

Nu ska jag alldeles snart kasta ungarna i säng..! 

Inte Lukas dock som för första gången ska sova borta hos en kompis..! 😊


Puss å hej Trevlig helg! 😘

0 kommentarer