Värsta dagarna i mitt liv

Fy fan för dessa dagar.... 😣😣

Det började i söndags.. Medans jag jobbade så kom Jonas och hämtade Bullen.. Bullen mår inte bra så Jonas ville ha koll på honom..

När jag ringde Jimmy efter jobbet så frågade han om vi skulle träffas i Östhammar och äta pizza.. Det gjorde vi..

Jag hade haft hans bil när jag jobbat, men tog min bil hemåt.. Jimmy svängde in på macken så vi åkte före..

Min bil lät konstigt.. Ungefär som när hjullagret var slut så jag ringde Jimmy och sa det och fortsatte hemåt..

När vi passerat Öregrund-avfarten och kommit en bit så small det till..! Pang och så blev bilen sned..
Jag låg i 90 km/h, vågade inte tvärnita i rädsla för att volta så bromsade försiktigt..
Barnen skrek att det brinner flera gånger.. Hade fullt sjå att hålla bilen kvar på vägen så hade ingen koll på något annat..

Fick stopp på bilen, klev ut och gick runt och tittade.. Chocken när jag gått runt och ser att däcket är borta..!!! 😱
Det barnen trodde brann var gnistor från bromsskivan som jag körde på..

(null)


När Jimmy kom och tittade så visade det sig att bultarna har gått av..!! 

Så ni vet så måste man byta ut bultarna med jämna mellanrum! 

Vi tog oss hem med Jimmys bil.. 
Dagen efter åkte vi in till stan och fixade en lånebil..

(null)

Nu väntar vi på att verkstaden ska göra en skadebesiktning så vi vet vad som kommer hända med min bil.. Lagas eller skrotas.. 😬

Det var söndagen..

Idag så var Jimmy sen till jobbet.. Tack gode gud!
När jag skulle börja borsta tänderna på barnen så fick jag hjärtklappning.. Plus yrsel, ont i armen och avdomnande av diverse kroppsdelar.. Snabbt därefter så kom en sprängande huvudvärk.. 

Jag har haft hjärtklappningar många ggr genom åren.. Har även varit på ackis och gjort en utredning.. EKG och fick med mig nån portabel EKG apparat hem som jag skulle använda när jag fick en hjärtklappning.. Det kom aldrig nån så det lades ned..
Det har kommit därefter, men alltid gått över till slut.. De har ju dock hållt i sig i upp till en och en halv timme..

Jag trodde alltså att det skulle gå över så jag borstade tänderna på barnen och gjorde de i ordning för skolbussen..

Kom på att vi köpt en apparat som mäter blodtryck/puls så kopplade på mig den och mätte..
Blodtryck normalt, men en puls på 199..!!

(null)

Det blev aldrig bättre så efter att ha pratat med Jimmy så ringde han ambulansen och vände hemåt..
Han kom hem lagom till att bussen kom..
De ringde från 112 och jag fick berätta hur det kändes.. En ambulans var på väg..
Vet inte riktigt när de kom.. Två karlar kom och kände och kollade på mig.. Pulsen fortfarande 199 enligt deras tester oxå..

Fick gå ut till ambulansen och lägga mig.. Kopplades upp på EKG och fick en kanyl i armen där jag fick morfin..

Blåljus användes från Österbybruk och in till stan.. En gång var pulsen nere på 186, men annars 199.. Fortfarande..!

Jag blev så kissnödig i ambulansen så till slut gick det inte att hålla sig.. En flaskliknande grej plockades fram och det var SÅ pinsamt!! Men det gick verkligen inte att hålla sig..

Fick höra sen att jag blev så kissnödig hela tiden pga hjärtat..

När jag kom in på ackis så hade jag fyra kardiologer som iakttog mig plus en jäkla massa sköterskor..
Blev akut kissnödig igen.. De kopplade upp mig och kollade en massa så nån toalett var det inte prat om..
Till slut fick de in medicin i armen.. Fick ett HEMSKT tryck över bröstet, räknade till tio och sen släppte det äntligen..!! 
Då plockades det fram ett bäcken..... 😩😩

En av läkarna berättade vad som hänt, men hajade inte så mycket..

Efter ett tag igen så blev jag oxå akut kissnödig, men då fick jag lov att gå till toaletten.. Kopplades ifrån och fick bära med mig dropp och EKG slangar och traska iväg med en sköterska till toaletten.. Underbart!!! 😃
Hon väntade precis utanför dörren..

(null)

Jimmy som lämnat Emma på dagis kom.. 
lilla skruttan som fick se mamma åka iväg i ambulans.. 💔

Efter nån timme kom läkaren tillbaka och förklarade..
Jag har en extra ledningsbana runt hjärtat som slår extra slag och vid dessa hjärtklappningar så blir det extremt..
Hon skrev en remiss till kardiologen för ett ingrepp..
De ska gå in via ljumsken upp till hjärtat och bränna bort det här extra..
Ett par månaders väntetid..
Fick övningar jag kunde testa om jag får tillbaka det.. Funkar det så kanon, annars akut in igen för att få medicinen..

I två ( !! ) timmar hade jag en puls på 199.. 
När jag först fick alla symtom så gjorde jag direkt AKUT testet och uteslöt stroke..

A-ansikte, kan personen le och visa tänderna? Om ena mungipan hänger - ring 112!
K-kroppsdel, kan personen lyfta båda armarna och hålla dem över huvudet?  Om en arm faller - ring 112!
U-uttal, kan personen upprepa en enkel mening som "det är vackert väder", om personen sluddrar eller inte hittar orden - ring 112!
T-tid, varje minut är viktig! Vid minsta misstanke - ring 112!

Sen trodde jag att jag fått en hjärtattack.. 

Vid halv tolv fick jag lämna sjukhuset och vi åkte till max.. Fick i mig pommes, men hamburgaren gick inte.. Var så törstig dock!

Sen styrde vi om barnen så de åkte buss hem och så hämtade vi Emma som blev jätteglad när hon såg mig.. ❤️
Hon hade haft mycket funderingar, stumpan.. 

Jag skulle egentligen ha jobbat idag, i morgon och fredag, men de har bestämt att jag ska va hemma och ta det lugnt.. ❤️

Nu har jag varit med om tillräckligt för ett par år framöver så nu räcker det.. Usch och fy..!

Men jag har världens bästa karl iaf och det är inte illa! 😉 Som han varit ( och alltid är ) guld värd dessa dagar.. söndag, måndag och idag.. Vilket stöd! Underbar är han..! ❤️❤️ 

Puss å hej
0 kommentarer