Min lediga måndag

Dagen började si så där.. 🙄 Packade i ordning barnens ryggsäckar och kände på mig att det var nånting...? Men vad?! 
Kom inte på vad och barnen satte sig på bussen.. Fick ett sms efter fem minuter: packade du ned badkläder? 
Fuck, Fuck, Fuck! 😖
Och det var inte bara en som skulle ha det med sig utan två! 🙄
Sprang upp, hämtade badbyxor, tvål ( handdukar hade de i gympapåsarna ) tog med mig Sandy och hoppade in i bilen.. 
Bussen åker inte samma väg som mig, den raka vägen till gimo utan andra vägar.. Hade hoppats på att hinna före bussen till valö, men icke! 
Fick åka över halvvägs till gimo och fick sen stå där i busskuren... Busschauffören skrattade gott när han såg mig.. 😂

Nåja, den morgonen kunde jag gärna skippat..! 

Vid elva satte jag igång.. Vek all tvätt ( som jag inte gjorde i söndags )

(null)

När tvätten var klar gjorde jag i ordning en ost/skinksallad till barnens middag.. 
Sen gick jag och stoppade undan all tvätt innan jag satte igång med köttbullar.. 

(null)

(null)

Hade köpt blandfärs på citygross, 2,8 kilo så det gjorde jag köttbullar av.. Det blev en del.. 👌🏻 
Sen gjorde jag kattlådorna innan jag hoppade in i duschen.. 

Lagom tills att jag var klar och påklädd så kom första ligan hem, de minsta.. 
När Lukas kom hem så åkte jag iväg.. Jimmy var på väg hem.. 

Jag åkte till Norrtälje.. Mimmi känner en tjej där som gör fransar - volymfransar.. Har varit sååå sugen på det och nu åkte jag dit! 😃
En jättetrevlig tjej, jätteduktig och vilken skillnad! 😳

(null)

Nu ska jag bara vänja mig! 😂

Idag har jag jobbat och gör det tills på fredag.. 
Innebandyträning var det ikväll för Lukas. 

Nu ska ungarna snart in i duschen och sen i säng! 
Jag har Chicago med som börjar ikväll..! 😍 jag som trodde att jag kunde gå och lägga mig tidigt ikväll bedrog mig... 😖 Men det måste jag ju se! 

Puss å hej
0 kommentarer