Helgen

Så var denna helg över igen.. Eller snart iaf! 

Igår ställdes klockan, usch va jobbigt det var.. Strax efter åtta var jag i vattholma hos mamma.. När jag hämtat henne åkte vi och hämtade Anki.. 
Sen åkte vi till Älvsjömässan där det var bak - och chokladfestivalen.. 👌🏻
Kom dit ett litet tag innan de öppnade och hamnade då långt fram i kön.. Hade det lugnt och skönt inne på mässan i ungefär fem minuter tills det var proppfullt med folk.. 
Hittade massa bra att ha saker! 

(null)

(null)

Blev så glad när jag hittade pepparmyntsolja så det köpte jag! 
Det har man för att slippa spindlar har jag läst! Har letat som en tok i affärerna, men inte hittat det så nu var jag snabb! 😂👌🏻

När vi gått upp och ner längs alla gångar så gick vi in på hus och hem mässan som oxå var.. Där var det väldigt lite folk! 😂

När jag sen lämnat mamma och Anki så åkte Jimmy iväg och jobbade en sväng.. 
Jag gav barnen mat och inspekterade Tindra.. Som hon kliade sig!! 
Jag ringde akuten som sa att vi var välkomna dit.. Jimmy kom hem med en varsin pizza till oss som jag kastade i mig och sen åkte vi till Östhammar.. 

(null)

I bilen på vägen in så pratade vi om när vi var där sist.. Att vi fick vänta så länge.. 
Så säger hon "det kan ju komma nån som har det värre än mig så det gör inte så mycket".. 😍 Skruttan min..! 

Vi var där åtta och fick komma in på ett rum direkt.. Tog sen tid innan läkaren kom som tittade på henne och undrade varför vi var där.. ?!? 
Jaaa... Förklarade att vi blivit tillsagda att åka in om klådan inte gett med sig.. 
Fick till slut betapred, men det ÄR som läkaren på kry sa.. Man SKA inte ge kortison till barn.. 
Fick sitta kvar ett tag till efter det.. 

(null)

(null)

Sara, den sötnosen kom och pratade lite med oss lagom till att vi skulle få gå.. 
Kom därifrån strax innan tio.. 

Tack och lov kunde hon somna och har sovit bra i natt.. Det kliar inte alls lika mycket, utan nu gör det väldigt ont.. 😔 Hon har ju kliat sönder så mycket.. 

Idag var det Jimmys tur att ställa klockan, jag gick ur sängen efter nio! 😍👌🏻

När man tar aerius ska man ta det lugnt så Tindra har hjälpt mig på förmiddagen ute.. Jag har rensat i rabatterna och fixat i ordning pioner och rosbuskar inför vintern.. Plockat ihop lite skräp och lagt in alla delar från studsmattan i ladan.. 

I morgon är det min lediga måndag och då ska jag åka till Linda på morgonen och sen ska jag hämta de tre minsta när de slutar och åka till min frisör och klippa dem.. 
Jag hade bokat in alla fem, men kom sen på att de slutar ju väldigt olika så det sket sig..! 
Får klippa Oskar och Lukas nån annan dag.. 

Nu ska jag gå och hämta de senaste dagarnas tvättade kläder och vika dem innan det är dags för mat.. 

Puss å hej
0 kommentarer